Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?

Indien de waarde van uw bestelling:

  • Minder dan 35 euro bedraagt, dan wordt er 6,21 euro verzendkosten gerekend.
  • 35 euro of meer bedraagt, dan wordt uw bestelling gratis geleverd

Dit zijn de huidige door Bpost aangerekende verzendkosten, maar kunnen door Bpost aangepast worden.

 Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?

Bpost heeft 1 tot 2 werkdagen nodig om uw bestelling te leveren na ontvangst van het verzendpakket door Healties. Meer dan 95% van de bestellingen op onze website worden binnen die termijn geleverd. De aangegeven leveringstermijn is van toepassing zodra uw betaling is afgerond en u een bevestigingsmail heeft ontvangen.

Bestellingen die van zaterdag 11:00 uur tot zondag 23:59 uur worden geplaatst, worden pas verwerkt en verzonden op maandag.

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn woonadres?

Ja. Bij het afrekenen van uw bestelling, kunt u het afleveradres ingeven. Dat hoeft niet uw woonadres te zijn. Indien u uw leveringsvoorwaarden aanpast, kunt u uw pakket ook laten leveren in een afhaalpunt of pakjesautomaat in uw buurt. 

Opgelet! Op de website van Healties zelf kan u bij de bestelgegevens enkel een adres invoeren.  Indien u uw leveringsvoorkeur wenst te veranderen, dient u deze te veranderen in de app van Bpost of op de website van Bpost zelf. Meer informatie hierover, kan u terugvinden in de mail dat u ontvangt van Bpost met uw leveringsgegevens na het plaatsen van uw bestelling of op de website van Bpost.

Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Het is niet noodzakelijk om thuis te zijn om je pakket te ontvangen.

Als je je leveringsvoorkeuren hebt ingesteld, zal je pakje geleverd worden volgens je voorkeur (in een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, op een veilige plaats, bij je buur).

Heb je je leveringsvoorkeuren nog niet ingesteld, dan steekt je postbode een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Je pakje is dan nog niet meteen beschikbaar. Je ontvangt nog een e-mail wanneer en waar je je pakje kan afhalen. Met het afwezigheidsbericht kan jij of iemand anders je pakje binnen de 14 kalenderdagen afhalen op het adres vermeld op het afwezigheidsbericht. 

Het instellen van deze leveringsvoorkeuren kan je doen in de app van Bpost of op de website van Bpost. U kan deze instructies ook terugvinden in de mail dat u ontvangt van Bpost met uw leveringsgegevens van uw bestelling in vermeld. 

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd wordt?

Voor een levering aan huis of op kantoor is een datum van levering kiezen niet mogelijk.

In het afhaalpunt van uw voorkeur, blijft uw pakje 14 kalenderdagen beschikbaar. In een pakjesautomaat blijft uw bestelling 5 kalenderdagen beschikbaar.

Hoe weet ik of mijn pakket verzonden is?

Nadat je bestelling is overhandigd aan Bpost, ontvangt u een Track & Trace. In de Mybpost app kan je steeds de status van je pakje volgen via je barcode. Het aangegeven tijdslot is een indicatie. 95% van de pakjes wordt binnen dit tijdslot geleverd. 

Kan ik de status van de verzending volgen?

Bij de verzending van uw pakket ontvangt u een bevestigingsmail met een tracking code waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u uw tracking code niet meer? Dan kan u ons contacteren via info@healties.be en dan gaan wij dit graag na voor u.

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?

Een levering in België duurt ongeveer 1 à 2 werkdagen nadat u van ons een e-mail ter bevestiging van verzending heeft ontvangen. Indien u merkt dat de leveringstermijn overschreden is, kunt u het best contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op info@healties.be. Wij onderzoeken met veel plezier de oorzaak van de vertraging.

 Mag ik een pakket weigeren?

U kunt uw pakket weigeren door dit te melden aan de postbode van Bpost bij thuislevering en door niet te tekenen voor ontvangst. U hoeft hiervoor geen verklaring te geven. Bij levering in een afhaalpunt of een pakjesautomaat volstaat het om het pakket niet af te halen en niet te tekenen voor ontvangst. Bpost retourneert vervolgens de niet afgeleverde of niet opgehaalde pakketten. Zodra de terugzending door Bpost bevestigd is, ontvangt u een terugbetaling van Healties voor het bedrag van de geweigerde aankoop.

Neemt u het pakket wel in ontvangst en wilt u gebruikmaken van uw herroepingsrecht, dan neemt u contact op met Healties via mail op info@healties.be . Dit gezien het retourneren van geneesmiddelen en supplementen dient te voldoen aan specifieke voorwaarden.  

Kan ik een bestelling retourneren?

Geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen enkel geretourneerd worden in geval van schade of bij een productiefout. Wanneer u een product of volledige bestelling wilt retourneren, dient u onze klantendienst te contacteren op info@healties.be.

Ik heb het verkeerde adres opgegeven. Wat nu?

Indien u nog geen bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, kunt u contact opnemen met onze klantendienst per e-mail op info@healties.be. Wij kunnen vervolgens het afleveradres aanpassen voor de verzending plaatsvindt.

Indien u wel een bevestigingsmail heeft ontvangen dat uw bestelling is ingepakt, kan het volgende gebeuren:

  • Indien het gaat om een onvolledig adres:

Wanneer de zending toekomt bij bpost voor de verwerking, wordt uw adres vergelijken met de adressendatabase en probeert Bpost aan te vullen en/of kleine foutjes te verbeteren. Wanneer uw zending onderweg is voor levering, wordt aan de postbodes gevraagd om het adres dat wordt getoond, te vergelijken met het adres dat op het etiket van de zending is gedrukt.   Als het opgegeven adres niet kan worden gevonden of gematcht, ,dan wordt de zending teruggestuurd naar Healties. U wordt daarvan verwittigd op Track & Trace en in de My bpost app. Neem in dit geval contact op met ons op info@healties.be om te bepalen welke stappen we verder kunnen nemen zodat u toch uw bestelling kan ontvangen.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat…) kunt u het best het pakket meteen weigeren. Dit doet u door niet te tekenen voor ontvangst. De postbode neemt het pakket vervolgens weer mee en retourneert het naar Healties. Wij zorgen dan onmiddellijk voor een nieuwe verzending.

Stelt u de schade pas vast na ontvangst van het pakket? Dan neemt u het best foto’s van de buiten- en binnenkant van het pakket, van de beschadigde producten en van uw bestelbon. Om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden, vragen wij u die foto’s binnen de 3 dagen na ontvangst van het pakket aan de klantendienst te bezorgen. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op info@healties.be. In uw e-mail kunt u het best ook uw bestelnummer vermelden.

Ik heb het verkeerd product ontvangen. Wat nu?

Contacteer onze klantendienst per e-mail op info@healties.be en wij brengen dit dadelijk in orde voor u. Het foutief ontvangen pakket mag u houden zonder bijkomende kost.

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Om uw probleem zo efficiënt mogelijk recht te kunnen zetten, vragen wij u om een foto van de verpakking, van de producten die u heeft ontvangen en van uw leveringsbon op te sturen naar de klantendienst. U kunt de klantendienst contacteren per e-mail op info@healties.be.

Volgens de koerierdienst heb ik mijn pakket ontvangen, maar dat klopt niet. Wat nu?

Enkele tips voor als je niks hebt ontvangen:

  • Vraag na of iemand anders (je buur of medebewoner) je pakje heeft ontvangen.
  • Als het om een klein pakje gaat, kan het zijn dat de postbode het in de brievenbus heeft afgeleverd zonder eerst aan te bellen.
  • Je pakje kan ook afgeleverd zijn volgens je leveringsvoorkeuren (meteen in een Afhaalpunt, op je veilige plaats, bij je buur).
  • Kijk ook zeker na of je geen afwezigheidsbericht van de postbode in je brievenbus hebt ontvangen. Daarop staat waar je pakje naartoe is.

Kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met Healties via mail op info@healties.be voor een oplossing. Wij gaan dit graag na voor u.